ТӨГСГӨЛ


Хэлсэн үгнээс минь хээр талын эрх чөлөө үнэртэхгүй бол,
Хэрээс тэмдэгт өрнийн сэдэл шүлгэнд минь хийсч байвал,
Гэнэн ламсын дотогшоогоо нуусан сүүдэр харцанд минь шингэвэл,
Гэсгээлт энэ нийгмийн араншинд алхаа минь нэгдвэл,
Сүм, дуганы алтандсан ганжирт итгэл минь тогтвол,
Сүрэг ятуу тарлан цасны хормойд тонголзохыг харж саатахаа боливол,
Оготор даашинзтай охид зун цагийн цэцэг, шинэ дууны аялгуунаас яруу бус санагдвал,
Оорцог толгод, аглаг замуудын тухай сэрхүй минь сарнивал,
Хамгийн дотно андынхаа нуусан үгсийг намрын мод шиг үүрч чадахгүй бол,
Хайрын шүлгэндээ омогших идэр залуусын инээдийг зүрхэндээ хальтируулбал,
Хагацлын тухай яриаг таатайгаар сонсон суухыг илүүд үздэг болж эхэлбэл,
Хар, хорын салхи хажуугаас өндөлзөн босдогийг дандаа санан алдаагаа мартвал,
Эрх тушаалтны сүрд тугдайн бөхөлзөхийг тэвчиж чаддаг болж дасвал,
Ээжийнхээ ярьсан үлгэрийн төгсгөл бүхнийг адилхан гэж эндүүрч төөрвөл БИ
Төгсөнө.
Миний төгсгөл сүүдрээс минь ч ойр байдгийг анзаарч чадахаа боливол,
Миний итгэл хүний нөмөрт оршин байгаад найдаж эхэлбэл БИ
Төгсөнө.
Гүйгүүл морь шиг нулимс цээжинд минь амтагдахаа боливол,
Гүйцэд ургаж чадалгүй цавчуулсан хилэнт мөчирний амьсгалыг сонсож чадахгүй бол,
Галд шатаж буй усны мөрөөдлийг, усанд живж буй галны тэмүүллийг мэдэрч чадахгүй болвол,
Ганцаардлын суу билэг, үгүйсгэлийн үнэнд эргэлзэж эхэлбэл БИ
Төгсөнө.
Миний төгсгөл судсанд гүйх цуснаас илүүтэйгээр тархинд нэвчсэн байдгийг ойлгож чадахгүй болвол,
Миний үхэл төгсгөл биш эхлэл гэдэгт итгэж амьдрахаа больж толгой гудайн сурвал БИ
Төгсөнө.
Энэ бүхнээс ангидаар төгсгөлийн тухай бодох чөлөө ч надад алга
Энэ бүхнээс өөрөөр төгсгөлийн тухай төсөөлөх төсөөлөл ч надад алга.

2011.07.28.


Яруу найрагч Ц.БУЯНЗАЯА
“Гүн санааны дүрс” /2012/ ном.
57-р тал

7 Сэтгэгдэл:

Anonymous said...

baij boloh l shuleg bna

Anonymous said...

baij boloh l shuleg bna

Я.Баяраа said...

mminii taalaliig huleesen...

С.Начин said...

Exlel

Я.Баяраа said...

Öàãàà îëñîí óõààðàë ãýäýã ¿õëèéí ºìíº ÷ ýõëýë áàéäàã.

Жаргалсайханы ОРГИЛ said...

Ном нь ч аятайхан л болсон байна лээ

Я.Баяраа said...

Saihan nom baina lee sh dee.

Post a Comment